Alle ingekochte artikelen worden automatisch in de voorraad geboekt.
In veel gemeenten is voor gebruikte goederen en sieraden een quarantaineperiode van toepassing. In deze periode mogen de goederen niet verkocht worden.
In PandVision komen alle ingekochte goederen automatisch in quarantaine. U bepaalt wanneer deze artikelen naar de verkoop gaan.
Onderpand van beleningen dat in eigendom overgaat, kan naar de voorraad geboekt worden. PandVision maakt in dat geval een inkooptransactie ter waarde van het beleend bedrag van de goederen.
Van elk voorraaditem wordt een artikelkaart aangemaakt.
De artikelkaart bevat alle informatie over het artikel zoals inkoop- en verkoopinformatie.
Ook het beleen- inkoop- en verkoopnummer worden in de kaart getoond.
Met die referenties zijn de bijbehorende transacties snel teruggevonden.
In de artikelkaart wordt de bestemming van het item bepaald. PandVision kent vier bestemmingen voor een artikel: voorraad, verkoop, verwijderd en gesmolten.
Er is ruimte voor notities, bijvoorbeeld om te beschrijven waarom een artikel verwijderd / afgeschreven werd.
In de artikelkaart kunnen bijlagen gekoppeld worden. Dit zijn digitale documenten zoals certificaten, gebruiksaanwijzingen, originele aankoopbon etc.
De voorraadrapportage geeft gedetailleerde informatie per artikel en artikelgroep.
Tevens bestaat de mogelijkheid om gecomprimeerde overzichten te genereren, waarbij alleen totaalinformatie van artikelgroepen getoond wordt.
Er worden diverse overzichten standaard meegeleverd.
Met de rapportgenerator is het mogelijk om bestaande rapporten aan te passen of nieuwe bij te maken. Eenvoudig of complex, de generator biedt veel mogelijkheden.
Aan elk voorraaditem kan een status gekoppeld worden. Voorraadstatussen zijn vrij te definiëren, bijvoorbeeld 'Controleren', 'Reparatie', 'Smelten', 'Gereserveerd'.
Verkrijg direct inzicht in bijvoorbeeld welke artikelen in reparatie zijn.
Statussen zijn een perfect hulpmiddel voor alle artikelen die speciale aandacht nodig hebben...